هفته سرنوشت ساز در صدر جدول لیگ برتر انگلستان
نوشته شده توسط : zwembril
سرمربی آرسنال

سرمربی توپچی‌ها امیدوار است انتقام باخت دور رفت را بگیرد

لیگ برتر انگلستان شنبه و یکشنبه آینده (3 و 4 مارس) با چند بازی سرنوشت ساز برای تیم های بالانشین جدول دنبال می شود.

در اولین بازی هفته بیست هفتم روز شنبه آرسنال در ورزشگاه آنفیلد مهمان لیورپول است. با وجود اینکه هر دو تیم در مسابقات این فصل لیگ برتر چندان موفق نبوده اند، اما در هفته گذشته نتایج قابل توجهی گرفته اند.

لیورپول هفته پیش در فینال جام اتحادیه انگلستان با شکست کاردیف سیتی، بعد از شش سال به یک جام معتبر رسید. آرسنال هم در داربی شمال لندن، با اینکه 2-هیچ از تاتنهام عقب افتاده بود، نهایتا 5-2 برنده شد.

آرسنال در حال حاضر با 46 امتیاز در دره چهارم است، اما لیورپول با 7 امتیاز کمتر در رده هفتم نشسته و اگر در بازی فردا به آرسنال ببازد، 10 امتیاز با رده چهارم و رسیدن به آخرین سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد فاصله می گیرد و در فاصله 11 هفته به پایان فصل، امید صعود راهیابی به این مسابقات را تا حد زیادی از دست می دهد.

اهمیت مالی حضور در لیگ قهرمانان

کسب سهمیه لیگ قهرمانان از نظر مالی اهمیت زیادی برای هر دو تیم دارد.

نتایج یک ارزیابی که اخیرا منتشر شده نشان می دهد در صورت بازماندن از صعود به لیگ قهرمانان فصل بعدف در آمد آرسنال حدود 70 میلیون دلار کاهش پیدا می کند.

این امر تأثیری جدی بر توانایی این تیم در جذب بازیکنان جدید خواهد داشت. علاوه بر این، بسیاری از بازیکنان مطرح مایل نیستند به تیمی که در معتبر ترین تورنمنت باشگاهی اروپا غایب است بپیوندند.

مصدومان بازی های دوستانه

رابین فان پرسی، کاپیتان و بهترین گلزن آرسنال، در بازی دوستانه چهارشنبه شب تیم ملی هلند و انگلستان تنها یک نیمه برای کشورش بازی کرد.

اما توماس ورمالن، مدافع بلژیکی این تیم، با وجود مصدومیت جزئی 90 دقیقه برای کشورش مقابل یونان بازی کرد و با توجه به اینکه آرسنال سه شنبه آینده (6 مارس) هم باید در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان با آث میلان بازی کند، آرسن ونگر نگران فشار زیادیست که به بازیکنانش وارد می شود.

از طرف دیگر استیون جرارد، کاپیتان لیورپول، که به تازگی به زمین های فوتبال بازگشته بود، در بازی انگلستان و هلند دوباره مصدوم شد و مجبور شد در همان نیمه اول زمین را ترک کند.

دنی آگر، مدافع دانمارکی این تیم هم بخاطر مصدومیت در این بازی غایب خواهد بود.

لیورپول در ابتدای فصل آرسنال را در لندن شکست داده، اما سابقه بازی های این فصل نشان می دهد بازی در آنفیلد لزوما مزیتی برای لیورپول به حساب نمی آید.

آیا تاتنهام هنوز مدعی قهرمانیست؟

در دیگر بازی حساس میان تیم های صدر جدولی را تاتنهام و منچستر یونایتد در شمال لندن برگزار می کنند.

شکست هفته پیش تاتنهام مقابل آرسنال نه تنها برای این تیم از نظر حیثیتی سنگین بود، بلکه باعث شد فاصله این تیم با دو صدرنشین منچستری لیگ برتر بیشتر شود.

تاتنهام حالا از حریف این هفته اش 8 امتیاز عقب است و در صورتی روز یکشنبه به منچستر یونایتد ببازد، این اختلاف به 11 امتیاز افزایش پیدا خواهد کرد.

در این صورت تاتنهام عملا شانس قهرمانی در لیگ برتر را از دست خواهد داد و بیشتر باید نگران نزدیک شدن دو رقیب لندنی دیگر، یعنی آرسنال و چلسی باشد.

منچستر یونایتد دو امتیاز از منچستر سیتی صدرنشین عقب است. توقف یونایتد در لندن به سیتی این امکان را خواهد داد که با پیروزی در بازی خانگی با بولتون اختلافش را با نزدیکترین تعقیب کننده اش بیشتر کند.

کریس اسمالینگ، مدافع ملی پوش یونایتد، در بازی دوستانه انگلستان و هلند بشدت آسیب دید و به خیل مدافعان مصدوم این تیم پیوست.

به این ترتیب دست سر الکس فرگوسن در چیدن خط دفاعی تیمش بیش از هر زمان دیگر بسته است.

تاتنهام هم اسکات پارکر، کاپیتان جدید تیم ملی انگلستان را بدلیل اخراج در بازی قبلی در اختیار نخواهد داشت.

بازی های این هفته تا حد زیادی تکلیف تیم ها در صدر جدول لیگ برتر انگلستان را روشن خواهد کرد.





:: برچسب‌ها: تورنتو , زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: